Vanlige spørsmål

Her kan du få svar på ofte stilte spørsmål om Folkia og våre lån. Har du flere spørsmål, er du hjertelig velkommen til å kontakte vår kundeservice via e-post eller telefon.

Hvordan søker man om et lån fra Folkia?

Du søker via skjemaet på vår hjemmeside.

Hvor sikkert er det å søke om lån hos Folkia?

Veldig sikkert. Tjenestens sikkerhet garanteres ved hjelp av en kryptert SSL-forbindelse.

Hva koster det å søke om et lån?

Det er gratis å søke via hjemmesiden.

Når kan jeg søke om et Folkialån?

Du kan søke døgnet rundt, og utbetaling skjer samme dag eller senest neste virkedag.

Når og hvordan betales lånet ut?

Dersom lånesøknaden godkjennes en hverdag før klokken 13:00 vil vi overføre pengene direkte til din konto senest klokken 17:00 samme dag. Dersom din lånesøknad godkjennes etter klokken 13:00 vil pengene bli utbetalt senest neste bankdag kl 17:00.

Hvor gammel må man være for å få innvilget et lån fra Folkia?

Vi har en aldersgrense på 20 år.

Jeg oppfyller Folkias grunnleggende vilkår, men søknaden min blir avslått.

Vi gjør en individuell vurdering basert på innhentet kredittinformasjon. Hvis du mener at vi har fått feil informasjon, ta kontakt med vår kundeservice, så ser vi nærmere på saken.

Hvordan betaler jeg tilbake lånet?

Vi sender deg en faktura til din folkeregistrerte adresse, eller som pdf via e-post.

Hvordan søker jeg om Avtalegiro?

Du kan enkelt søke om Avtalegiro i din internettbank, eller i forbindelse med søknad om nytt lån på www.folkia.no.

Når må jeg betale tilbake, og hvor mye skal jeg betale?

Nøyaktig forfallsdato og beløp står på fakturaen og i din kredittavtale. Har du et 30 dagers lån er forfallsdato 30 dager etter at du fikk bevilget lånet. Har du et delbetalningslån, betaler du den siste (28., 30. eller 31.) hver måned.

Jeg kan ikke betale tilbake på forfallsdato. Hva skjer da?

Du bør ikke søke om lån, hvis du er usikker på om du kan betale tilbake innen fristen. Har ikke betalingen kommet inn till Folkia i tide, sender vi en purring og et inkassovarsel. Hvis inkassovarselet ikke betales, oversendes saken til inkasso. Dette innebærer ytterligere avgifter.

Kan jeg innfri lånet før avtalt tilbakebetalingstid?

Ja, du kan alltid betale tilbake lånet før forfallsdatoen, uten at det koster noe ekstra. Kontakt oss via e-post () med kundenummer og dato for innfrielse av lånet, så sender vi deg en e-post med fakturainformasjon og totalt beløp å betale inkludert renter til og med innfrielsesdatoen.

Kan jeg få bevilget flere Folkialån samtidig?

Ja, du kan ha flere Folkialån samtidig, så fremt kredittbedømningen vår tillater et høyere maksbeløp enn det du allerede har utestående hos Folkia.

Jeg kan ikke finne min faktura! Kan jeg få en ny?

Ja, send oss en forespørsel via e-post () eller telefon, så sender vi deg en kopi av fakturaen via e-post.

Hvis jeg ikke har konto hos noen av de bankene dere har, betyr det at jeg ikke kan låne?

Klart du kan låne! Vi gjør utbetalinger til samtlige norske banker. Du har pengene på kontoen senest neste virkedag.

Cookies hjelper oss å levere våre tjenester. Ved å bruke våre tjenester, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler.